[Talk-dk] Hastighedsgrænser

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Tor Mar 31 04:00:28 BST 2011

On 31-03-2011 00:11, Morten Kjeldgaard wrote:
[...]
> Wikien siger [0] at man kan anvende en source:maxspeed tag til at angive
> dette, og jeg vil derfor foreslå, at vi i Danmark benytter:
>
> * Ved 50 km/t i byer: source:maxspeed=DK:urban
> * Ved 80 km/t på landet: source:maxspeed=DK:rural
> * Ved 130 km/t på motovej: source:maxspeed=DK:motorway
[...]
> Det er således _kun_ når en vej ikke er skiltet, at vi bruger den ekstra
> tag. Det gælder f.eks. at:

Hvordan kan man så se om en strækning mangler source:maxspeed fordi det er
skiltet, eller fordi vedkommende der taggede bare glemte det/ikke vidste
det/eller af andre grunde? Vil det ikke være mere konsekvent at tagge den
situation, som wikien beskriver, med source:maxspeed=sign?

Mht. arbejdsbyrden er den ikke stort anderledes, da langt de fleste veje
alligevel hører under de generelle hastighedsbegrænsninger og dermed skal
have et source:maxspeed under alle omstændigheder (og begge dele er
forholdsvist simpelt at tagge mange veje på en gang, med nogle velvalgte
filtre i JOSM).

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk