[Talk-dk] Milepæl i sigte ohøj

Ole Laursen olau at hardworking.dk
Ons Maj 18 12:57:25 BST 2011

18. maj 2011 13.10 skrev Rasmus Vendelboe <r.vendelboe+osm at gmail.com>:
> På figur osm1 ses f.eks. at det ugentlige antal osm'ere har ligget omkring
> 100 uden ændringer her :/.

Jeg sad og tænkte over det forleden, men jeg tror også der måske er et
eller andet med at vi skifter målgruppe når vi når op i nærheden af de
100%? Så kan man jo bruge det på samme måde som Krak og Google Maps
uden egentlig at være interesseret i at bruge en masse tid på at tegne
kort.

> [...]
> dækningsgraden steget fra 70% til 87% på 11 uger (1% ~23400 hustande!). Det
> ses tydeligt at vi er stærkt på vej mod vores største milepæl hidtil.
> På osm3 har jeg lagt en linær og en eksponentialfunktion oven på 500m
> dataen, for at approksimere det tidsrum hvor vi sandsynligvis kan fejre
> vores hidtil største sejr. Fortsætter vi i en rimelig kontinuerlig
> hastighed som hidtil er vi tidligst i mål i uge 26 :). Det er dog
> sandsynligt farten tager af når de sidste hustande skal knyttes til vores
> vejnet og vi derfor rammer milepælen senere. Men alt i alt juhuu! Godt

Yay!

Jeg vil i den anledning gerne rette en tak til alle de muldvarpe der
sidder og tegner på 5-8xxx postnumrene for konstant at ligge foran så
vi heroppe i det lyse Nordjylland stadig ligger sidst og dermed er
pisket til at arbejde på sagen... :)

Ole