[Talk-dk] Kirker, denomination

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Man Maj 30 14:25:59 BST 2011

On 30-05-2011 14:57, Soren Johannessen wrote:
> Godt du bringer denne her op - På et tidspunkt i OSM Wiki var der
> denne her "denomination = evangelical_lutheran" ud for Danmark,
> hvilket egentlig er korrekt for den danske folkekirke  - den blev så
> slettet ,jeg ved ikke hvorfor.
>
> Men så har en OSM bruger cgu66 kørt igennem og ændret alle disse til
> kun "denomination = lutheran"
> se fx http://www.openstreetmap.org/browse/changeset/6020878

Nej, jeg er heller ikke sikker på hvad bevæggrundene for den ændring var -
se her for rettelsen i wikien:
http://wiki.openstreetmap.org/w/index.php?title=Key:denomination&diff=561261&oldid=533247

Brugeren Geogast stod for den med kommentaren "delete
denomination=evangelical_lutheran, because it's nonsense to distinguish it
from denomination=lutheran"

Måske har han ret. På den anden side kunne det egentlig være smart nok med
et tag der præcist angiver at en kirke er en folkekirke, men det kan godt
være det ikke skal ske som del af denomination - måske skal vi opfinde
noget lokalt som vi kan bruge her i Danmark.

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk