[Talk-dk] Kirker, denomination

Morten Juhl-Johansen Zölde-Fejér morten at writtenandread.net
Man Maj 30 14:39:27 BST 2011

On Mon, 30 May 2011 15:25:59 +0200
Jonas Häggqvist <rasher at rasher.dk> wrote:

> Måske har han ret. På den anden side kunne det egentlig være smart
> nok med et tag der præcist angiver at en kirke er en folkekirke, men
> det kan godt være det ikke skal ske som del af denomination - måske
> skal vi opfinde noget lokalt som vi kan bruge her i Danmark.

Det er jeg enig i. Jeg har lige ændret tag på de kirker, som jeg har
tegnet ind her i Odense, så det står som
'religion=Christian, denomination=lutheran' - det må være metoden - men
tanken om at skelne statskirken og forskellige frikirker tiltaler mig.
Omvendt må man så spørge, hvem der kan have gavn af det, og det er vel
begrænset.

Alt godt,
Morten

__