[Talk-dk] Offentlige data i spil

Finn Rasmussen finn.s.rasmussen at gmail.com
Man Nov 7 19:30:45 GMT 2011

Som ansat ved Center for Teknik & Miljø i Frederikshavn Kommune har jeg
adgang til data over eksisterende cykelstier, -baner og -striber i hele
kommunen - både i byområderne og "det åbne land". Data er ajourført i
2010/11 i forbindelse med udarbejdelse af politik for fremme af
cykeltrafik. Jeg har overbevist de der bestemmer mere end jeg om, at vi med
fordel kan gøre bl.a disse data tilgængelige for andre - f.eks. for Open
Street Map - så de måske kan nyttiggøres på en måde vi aldrig havde
forestillet os.

Jeg er ny i Open Street Map, og har ikke den fornødne tekniske indsigt til
selv at ”konvertere” Mapinfo tabeller? til et sprog Open Street Map kan
forstå. Har nogen af Jer et forslag til hvordan vi får nyttiggjort
Frederikshavn Kommunes kortdata – hellere i dag end i morgen ;-)

Venlig hilsen

Finn Rasmussen