[Talk-dk] relationer og opdeling af ways?

Hedda Nilsson Orviste ZY0Q at tmf.kk.dk
Ons Nov 16 15:59:57 GMT 2011

Hej

Jeg har fundet disse to eksempler; Kartoffelrækkerne i København, og Nokiabron, Teglholmen, København.

De er begge taggede access: private. Kartoffelrækkerne er også delt i flere segmenter som indikerer residential, respektive pedestrian street. Nokiabron er en path.

Jeg undrer mig over at Kartoffelrækkerne er taggede private, da gaderne kan betrædes frit af gåmænd og cyklister. Burde det ikke tilføjes; bicycle allowed, (og måske også pedestrians allowed)? Private må i dette tildfælde gælde for biltrafik?

Nokiabron er ikke tilgængelig i jordnivå, og altså KUN tilgængelig for dem der arbejder i bygningen. Således er den utilgængelig for ALL OFFENTLIG FÆRDSEL, og burde være tagged som "mere privat" end f.eks. Kartoffelrækkerne?

Links til google for neden:

http://maps.google.com/?ll=55.649988,12.542388&spn=0.001097,0.002401&t=h&z=19&vpsrc=6

http://maps.google.com/maps?q=Kartoffelr%C3%A6kkerne,+K%C3%B8benhavn,+Danmark&hl=da&ie=UTF8&ll=55.691553,12.574467&spn=0.00109,0.002401&hq=Kartoffelr%C3%A6kkerne,&hnear=K%C3%B8benhavn,+Danmark&t=h&z=19&vpsrc=6

Med venlig hilsen

Hedda Nilsson Orviste
Studentermedhjælper
Cykelsekretariatet