[Talk-dk] Endnu en ny milesten nået - hvad med resten?

Pelle Rosenbeck Gøeg pelle at goeg.dk
Man Nov 21 11:30:24 GMT 2011

Hej,

2011/11/21 Jørgen Elgaard Larsen <jel at elgaard.net>

> Jeg har observeret følgende grupper af problemer:
>
> 1) Nye veje
> De er naturligvis ikke på Fugro fra 2005. Men selv hvis vi ser en masse
> adresser på en bar mark, ved vi ikke, om der bare er planlagt noget, eller
> om der står en fiks og færdig vej. Så vi bliver nødt til at få folk på
> stedet.

Nye veje vil typisk kunne identificeres via lokalplaner fra kommunernes
hjemmeside. Her kan udformningen af vejene ses, og derefter indføres med
frihånd hvor adresser punkterne vil kunne understøtte en forholdvis præcis
indikering på hvor disse findes.

> 2) Træ-befængte veje
> Nogle veje er så dækket af træer, at man ikke kan se deres forløb på
> Fugro. Igen bliver vi nødt til at få folk på stedet. Men GPS'en forstyrres
> også af træerne, så ofte bliver det et upræcist spor :-(
> Det kan hjælpe at køre turen flere gange, så man får flere spor at tage
> gennemsnit af.

En gennemsnitlig vejmidte bør være bedre end slet ingenting, så at bruge
allé træer som støtte punkter for en centerlinie bør være bedre end slet
ingenting.

> Konkrete løsninger efterlyses.

værsgo ;-)

Venlig Hilsen