[Talk-dk] Opdateret DA:Map features

Sonny Andersen sba at bukhmark.dk
Man Okt 31 13:13:08 GMT 2011

Jeg synes det ser godt ud, bortset fra tabellen med overskriften
Grusveje/stier, som er svær at forstå for en vandrer. Jeg synes også, at
betegnelsen spor er noget misvisende.

Jeg har derfor følgende forslag:
Overskrift: "Grusveje, markveje, skovveje, stier"
grade1: "Fast vej belagt med asfalt, fliser eller beton"
grade2: "Grusvej med tæt pakket overflade"
grade3: "Markvej eller skovvej, jævn overflade med ligelig fordeling af
hårde og bløde materialer"
grade4: "Markvej eller skovvej med ujævn, blød overflade af jord, sand eller
græs"
grade5: "Natursti, trampesti eller kørespor, der er svær at skelne i
landskabet"

Jeg har brugt nogle ideer fra mit arbejde med tyske kvalitetskoncepter for
vandreveje, og der er knap så mange gradueringer (2, 3 og 4 er slået
sammen). Til gengæld er der en grade for 'besværlig vej', dvs en vej med
skærver over 16 mm og/eller kraftige traktorspor og mudder!!

Jeg har for nylig skævet lidt til cyclistic.dk's undervisningsmateriale, så
jeg er da egentlig spændt på at høre hvad Søren Johannessen siger.

Hilsen,
Sonny ~ sba-dk