[Talk-dk] Opdateret DA:Map features

Ole Nielsen on-osm at xs4all.nl
Man Okt 31 19:47:29 GMT 2011

On 31/10/2011 14:13, Sonny Andersen wrote:
> Jeg synes det ser godt ud, bortset fra tabellen med overskriften
> Grusveje/stier, som er svær at forstå for en vandrer. Jeg synes også, at
> betegnelsen spor er noget misvisende.

Jeg har ikke rørt den tabel men vel luret på, hvordan den kunne
forbedres. Dit forslag ser lovende ud. En bemærkning: tracktype bruges
kun i forbindelse med highway=track (dvs mark- og skovveje til
landbrugs- eller skovbrugskørsel), ikke på stier.

> Jeg har derfor følgende forslag:
> Overskrift: "Grusveje, markveje, skovveje, stier"

Jeg foreslår grusveje og stier fjernet fra overskriften. Grusveje kan
også være offentlige veje (unclassified etc) og grade1 er slet ingen
grusvej.

> grade1: "Fast vej belagt med asfalt, fliser eller beton"
> grade2: "Grusvej med tæt pakket overflade"
> grade3: "Markvej eller skovvej, jævn overflade med ligelig fordeling af
> hårde og bløde materialer"
> grade4: "Markvej eller skovvej med ujævn, blød overflade af jord, sand eller
> græs"
> grade5: "Natursti, trampesti eller kørespor, der er svær at skelne i
> landskabet"

Natursti og trampesti bør fjernes. Bortset fra det ser det fint ud. Skal
jeg opdatere?

Ole