[Talk-dk] Møde med Kort- og Matrikelstyrelsen

Ole Laursen olau at hardworking.dk
Tir Sep 13 12:23:11 BST 2011

13. sep. 2011 11.58 skrev Soren Johannessen <soren.johannessen at gmail.com>:

> Såvidt rækkefølgen skulle være at kommunerne via folkeregistet
> indsender ændringer til CPR vejregistret og derefter så udtrækker BBR
> og andre off. myndigheder/KMS fra dette registre. Men hvor hurtigt de
> så arbejder i kommunerne med at få dette gjort er så en helt anden
> sag.
> (kilde Anita Envoldelsen fra Vejen GIS afdeling  i en kommentar
> http://www.microformats.dk/2011/08/09/geografisk-arvesynd/#comments)

Ah, interessant kommentar. Dejligt at der er nogen der interesserede.
Hvis du får flere kommentarer af den slags, må du gerne sende en
poke-email direkte til mig. :)

Men jeg tænkte egentlig også i videre rammer for selve kortdata, ikke
kun vejnavnene (CPR-vejregistret har vel ikke vejpunkter?). Så vidt
jeg har forstået, sender kommunerne registreringer af nye ting i deres
kort videre, men jeg ved ikke helt hvorhen og hvordan.

OIe