[Talk-dk] Møde med Kort- og Matrikelstyrelsen

Soren Johannessen soren.johannessen at gmail.com
Tir Sep 13 13:01:27 BST 2011

> Men jeg tænkte egentlig også i videre rammer for selve kortdata, ikke
> kun vejnavnene (CPR-vejregistret har vel ikke vejpunkter?). Så vidt
> jeg har forstået, sender kommunerne registreringer af nye ting i deres
> kort videre, men jeg ved ikke helt hvorhen og hvordan.

adressekoordinater skulle gå via indtastning til BBR (da det er
bygningrelateret) fra de enkelte  kommer i flg OSAK hjemmeside

" vejnavne, adresser og adressekoordinater som kommunerne registrerer
i BBR og CPRs vejregister."
http://www.adresse-info.dk/Default.aspx?tabid=200

Hvis man er interesseret i hvordan vejnavne/adresser fastsættes så kan
man hente PDF
Erhvervs- og Byggestyrelsens “Fastsættelse af vejnavne og adresser –
Eksempelsamling”

http://www.ebst.dk/publikationer/Fastsaettelse_af_adresser_-_Eksempelsamling/pdf/fastsaettelse_af_adresser_eksempelsamlin.pdf

Her står der en masse interessant i form af mange eksempler fx sådan
som at vindmøller, bunkere, transformattere, små grønne områder
sagtens kan få tildelt adresser.  Så  nogle af disse her far-out
punkter kunne fx godt være en bunker o.lign

vh Søren