[Talk-dk] Korrektioner af vejnavne - sankt sanct

Soren Johannessen soren.johannessen at gmail.com
Ons Sep 14 22:20:58 BST 2011

> Men vejnavne bør ikke indeholde forkortelser - med mindre forkortelsen
> bliver udtalt (som fx DBU-Allé eller H.C. Andersens Vej). Det er både DS's
> og OSM's holdning. Så det er en fejl på lige fod med det manglende punktum.
> Jeg mener ikke vi kommer udenom det på den måde.

Jo jo helt enig i det vedr. DS etc. men tænker lidt pragmatisk i
goodwill fx Viborg som det er nu "Sct." og så at vi begynder at
serverer et kort hvor der står "Sankt" og folk der er nidkære over den
historiske stavemåde - desuden tror jeg ikke at de næste par år at evt
Viborg Kommune vil tage initiativ til at få ændret "Sct." > "Sankt" og
imens kan "Sct" uden punktum rettes til "Sct." med punktum som
midlertidig løsning.

/Søren