[Talk-dk] Retten til vejen - om at undgå tab af veje når den nye licens er gældende

Erik Klausen ekl at hjemmebedst.dk
Tor Sep 15 07:27:59 BST 2011

Hej alle.

Jeg faldt lige over dette PS af Rasmus:

 > ps. jeg har nu skrevet personligt til til de resterende af de 645
mest aktive osm'ere på dansk grund [2], at de nu, for
 > vores alles skyld, bør tage stilling til ODBL. De der masseediterer
bør besøge [3] og se hvor der er licensproblemer.
 > Det bliver nok noget rod hvis vi erklærer os vejfærdige (ved 99%) og
derefter får 1-5% slettet af OSMF.

 > [1] - http://osm.rasher.dk/tools/wrongnames.php?municipality_no=751
 > [2] - http://odbl.poole.ch/denmark-20110619-20110908-poly.html
 > [3] - http://osm.informatik.uni-leipzig.de/map/

Hvad er det egentlig jeg skal gøre ved et vejstykke for at sikre at det
ikke forsvinder, når den nye OSM-licens bliver gældende? Skal jeg bare
lave en justering på vejstykket, eller skal jeg slette den nuværende vej
og tegne den igen?

mvh.
Erik Klausen