[Talk-dk] Retten til vejen - om at undgå tab af veje når den nye licens er gældend?==?iso-8859-1?Q?e

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Tor Sep 15 10:26:16 BST 2011

On 15/09/2011, at 10.09, Erik Klausen wrote:

> Det er så OK, og med linket i Rasmus' mail er det til at finde de
> vejstykker, der skal fornys.
>
> Men hvis nu jeg har optegnet en vej, og en anden bidragyder har
> tilføjet maxspeed, lit og andet guf, skal vi så forny det (og
> hvordan finder vi det?) eller har det for lav værkshøjde?

De tags er jo et resultat af, at brugeren har tilføjet oplysninger til
OSM. Det er disse oplysninger, brugeren i princippet har copyright på,
men som vedkommende ikke ønsker at ændre licensen for.

Derfor vil jeg mene at man skal slette brugerens tags, og uploade
vejen igen, uden dissse tags. Evt. reverte det pågældende changeset.
Dernæst må man besøge vejen og verificere oplysningerne om maxspeed og
lit.

Ja, det lyder pjattet, men jeg mener det er den korrekte
fremgangsmåde, som gør, at OSM ikke kan kritiseres for at bruge
uautoriserede  data.

-- Morten