[Talk-dk] Retten til vejen - om at undgå tab af veje når den nye licens er gældend?==?iso-8859-1?Q?e

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Tor Sep 15 15:42:35 BST 2011

On 15-09-2011 10:09, Erik Klausen wrote:

> Men hvis nu jeg har optegnet en vej, og en anden bidragyder har tilføjet
> maxspeed, lit og andet guf, skal vi så forny det (og hvordan finder vi
> det?) eller har det for lav værkshøjde?

Logisk set skulle det være nok bare at slette de relevante tags. Problemet
er at på den måde optræder brugeren stadig i databasen som bidrager til
vejen (omend hans bidrag er fjernet igen, så er det ikke til at vurdere
automatisk).

At reverte changesettet løser heller ikke noget, da det ikke reelt fjerner
hans bidrag fra databasen, det tilføjer bare et "modsat" changeset senere.
Præcis som hvis man gør det manuelt.

Derfor mener jeg den eneste reelle løsning er at slette og genoprette
vejen. Hvis man er 100% sikker på man er ophavsmanden til vejen, kan man
evt. splitte vejen et sted og så beholde den del af vejen som har fået et
nyt id (benævnt 0 i JOSM).

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk