[Talk-dk] Gammel/Gamle osv.

Claus Hindsgaul claus.hindsgaul at gmail.com
Tor Sep 22 07:53:03 BST 2011

Hej,

Jeg mener absolut ikke, at vi skal gætte for at komme af med forkortelserne.
Ved at fjerne forkortelserne bliver beskrivelsen i kortet mere præcis, men
det er da skidt, hvis vi præciserer uden at være sikre. Så hellere bevare
den tvetydige forkortelse.

Enig i at vi ikke skal rette bare for at overholde nuværende retskrivning.
Der findes navne derude, der er bevaret gennem århundreder. Det vil f.eks.
være en bommert at rette navnet på "Sverrigsgade" på Amager, selvom alle ved
at stavemåden for vores naboland er ændret siden gaden blev navngivet
 (medmindre de skifter gadeskiltene ud, naturligvis)

Claus