[Talk-dk] Microsoft Bing Maps har opdateret nogle nye steder i Danmark

Ole Laursen olau at hardworking.dk
Tor Aug 23 09:32:49 BST 2012

22. aug. 2012 21.26 skrev Lars Thegler <lars at thegler.dk>:
> En del mappere sætter source=* på changesettet, og ikke på den enkelte
> way. Fx hvis en noget oprindeligt er tegnet efter Landsat, og senere
> rettet ind efter Fugro. Så det er bestemt ikke trivielt.

Som en sidebemærkning så er source på changesettet også det eneste der
dur i længden, det andet er helt umuligt at have med at gøre - f.eks.
hvis jeg efter et GPS/survey retter en smule af en vej der er tagget
med source=Fugro, så har jeg tre muligheder der alle er dårlige:

- ikke gøre noget - nu kan man så ikke se hvor jeg har fået min ændring fra
- tilføje survey på hele vejen - men jeg tjekkede kun en lille del, så
det er forkert
- klippe vejen i stykker og tilføje survey på den del jeg ændrede -
men det er temmelig besværligt og giver os en masse arbitrært
overklippede vejstrækninger

Med source på changesettet fanger man lige nøjagtigt ændringerne.

Det eneste sted jeg på nuværende tidspunkt kan se source give god
mening er hvis det er en unøjagtig kilde, ligesom med kyststrækninger
som vi ved skal omtegnes helt alligevel.

Ole