[Talk-dk] Så er loven om fri grunddata vedtaget

Peter Brodersen peter at ter.dk
Ons Dec 19 16:06:21 GMT 2012

I morges var 3. behandling af loven om at Kort- og Matrikelstyrelsen (som
snart skifter navn til Geodatastyrelsen) kan stille data frit til rådighed.

Som forventet - men stadigvæk med god begejstring - blev loven vedtaget.
Samtlige partier stemte for:
http://www.ft.dk/samling/20121/lovforslag/l71/39/195/afstemning.htm#dok

Hvis man i øvrigt er lidt træt af politikere, så kan jeg anbefale at læse
alle indlæg under 1. behandling. Det er rart at se fornuftig debat,
fornuftige kommentarer og forbehold, og i det hele taget følelsen af, at
politikere samarbejder for at nå til et fælles mål.

Det kan godt være, at det ikke lige bliver præcis den 1. januar, at al data
kommer ud på Geodatastyrelsens website, men de har fået holdt en del møder
(som blandt andet jeg og Søren har været med til), og de virker meget
samarbejdsvillige.

Det bliver godt!

- Peter Brodersen