[Talk-dk] Så er loven om fri grunddata vedtaget

Ritz, Katarina karit at KMS.dk
Ons Dec 19 16:12:55 GMT 2012

Jeps - og der ligger fra i dag en oversigt over de frie data på vores hjemmeside: http://www.kms.dk/Emner/Frie_data/Hvilke+data+er+omfattet/Hvilke+data+er+frie/. Beklager at den endnu ikke er specielt brugervenlig - vi arbejder med kommunikationen :-)

Katarina

________________________________

Fra: Peter Brodersen [mailto:peter at ter.dk]
Sendt: 19. december 2012 17:06
Til: OpenStreetMap Denmark
Emne: [Talk-dk] Så er loven om fri grunddata vedtaget

I morges var 3. behandling af loven om at Kort- og Matrikelstyrelsen (som snart skifter navn til Geodatastyrelsen) kan stille data frit til rådighed.

Som forventet - men stadigvæk med god begejstring - blev loven vedtaget. Samtlige partier stemte for:
http://www.ft.dk/samling/20121/lovforslag/l71/39/195/afstemning.htm#dok

Hvis man i øvrigt er lidt træt af politikere, så kan jeg anbefale at læse alle indlæg under 1. behandling. Det er rart at se fornuftig debat, fornuftige kommentarer og forbehold, og i det hele taget følelsen af, at politikere samarbejder for at nå til et fælles mål.

Det kan godt være, at det ikke lige bliver præcis den 1. januar, at al data kommer ud på Geodatastyrelsens website, men de har fået holdt en del møder (som blandt andet jeg og Søren har været med til), og de virker meget samarbejdsvillige.

Det bliver godt!

- Peter Brodersen