[Talk-dk] FYI -Geodatastyrelsen Vilkår for brug af frie geografiske data

Jørgen Elgaard Larsen jel at elgaard.net
Tir Dec 25 22:57:50 GMT 2012

Niels skrev:

> Jeg synes, at det er lidt problematisk. Det er ikke nok, at vi i første
> omgang kan opfylde deres krav i OSM databasen. Deres krav skal også
> opfyldes for andres brug af deres data.

I forhold til OSM kan det muligvis være et problem, at "source"-tagget jo
kan ændres af enhver fremover. Så vi kan ikke garantere, at det bliver ved
med at fremgå.

Det er også uklart for mig, hvordan kildeangivelsen skal foretages for
afledte data (f.x. veje tegnet efter ortofoto).

Det mest oplagt er nok at identificere alle de brugs-scenarier, vi kan
forestille os med de pågældende data - og så systematisk overveje, hvilke
problemer, der kan være i hvert enkelt tilfælde.

På baggrund af det kan vi rette officiel henvendelse til Geodatastyrelsen
og bede dem tage stilling.

-- Jørgen