[Talk-dk] FYI -Geodatastyrelsen Vilkår for brug af frie geografiske data

Niels elgaard at agol.dk
Man Dec 24 16:18:45 GMT 2012

On Sat, 22 Dec 2012 10:06:56 +0100
Soren Johannessen <soren.johannessen at gmail.com> wrote:

> Hej alle sammen

> Men hvad mener I og er der nogle IT-jura kyndige på listen her der
> mener at ovenstående "Vilkår for brug af frie geografiske data" slet
> ikke vil passe for OSM som teksten er lige nu?

Jeg synes, at det er lidt problematisk. Det er ikke nok, at vi i første
omgang kan opfylde deres krav i OSM databasen. Deres krav skal også
opfyldes for andres brug af deres data.
Hvis kildeangivelsen ikke er en copyright notice, som beskrevet i ODbL
så betyder det, at nogen kan lave deres egen udgave af databasen uden
kildeangivelsen.

På den anden side, er de jo venligt stemt. Så hvis vi kan blive enige
med om at det er OK at vi bruger deres data under ODbL og at vi gør
vores bedste for at kreditere dem, ville det være meget bedre.