[Talk-dk] fortove som separete ways?

Michael Andersen hjart at milvus.dk
Ons Feb 8 19:55:59 GMT 2012

Onsdag den 8. februar 2012 20:14:06 Ole Nielsen skrev:

> Jeg ved ikke om der er fuld enighed om det, men jeg foretrækker klart
> "sidewalk=both/no/righ/left" modellen. Det er langt den letteste måde at
> gøre det på og giver den nødvendige information. Kun hvis det drejer sig
> om en gangsti med "eget forløb" (så den ikke kan betegnes som "fortov")
> bør den mappes som en egen vej.
>
> Emnet er analogt til mapning af cykelstier langs veje, som resulterede i
> nogle ret ophedede diskussioner her for et par år siden.
>
> Ole N

Jeg er helt enig med Ole.  Mapping af fortove og cykelstier langs (bil)veje
fører hurtigt til en ret uoverskuelig kompleksitet og underlige konstruktioner
omkring kryds og lignende. Desuden bemærkede jeg da jeg i den forløbne weekend
var i hovedstaden, at min ellers udmærkede Garmin Oregon 550 blev ret langsom
når jeg kom for skade at zoome for langt ud. Derfor vil jeg anbefale at vi
afholder os fra at gøre kortet mere komplekst end nødvendigt og at cykelstier
og fortove så vidt muligt angives med tags på (bil)vejene fremfor som separate
ways