[Talk-dk] fortove som separete ways?

Jørgen Elgaard Larsen jel at elgaard.net
Tor Feb 9 13:42:16 GMT 2012

Michael Andersen skrev:
> Må jeg lige minde om at det er renderen (som f.eks. Mapnik), det anbefales
> ikke at kortlægge til.
>
> I forhold til rutevejledere vil jeg mene at vi bør tillade os at forholde os
> anderledes. Routing funktionen i min Garmin kan ihvertfald ikke finde ud af at
> rute mig over areas og jeg kan ikke umiddelbart forestille mig at den kommer
> til det på noget tidspunkt.

Som jeg ser det, er det nøjagtigt det samme for rendere og
ruteplanlæggere: Vi skal ikke mappe til en specifik applikation.

Bare fordi nogle ruteplanlæggere lige nu ikke kan finde ud af veje som
area, skal vi ikke ødelægge det for dem der kan - eller kommer til at
kunne det.

Hvis der er et problem med Garmin, og Garmin ikke vil rette det, vil jeg
foreslå, at man i stedet ændrer eksportfunktionen fra OSM til Garmin,
således at den oversætter areal-veje i OSM til et netværk af enkelt-veje
i Garmin-formatet.

- Jørgen