[Talk-dk] markveje, eller indkørsel?

Jørgen Elgaard Larsen jel at elgaard.net
Tor Feb 9 16:16:48 GMT 2012

Joris Kofman skrev:
> en markvej, så som
>
> http://osm.rasher.dk/?zoom=18&lat=56.95228&lon=10.2125&layers=B0000FTFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
>
> tagger jeg som regl som en
>
> highway=track

Netop den lader primært til at være adgangsvejen til Ny Høstemarkvej 23.

Derfor ville jeg tagge den som

   highway=service
   service=driveway
evt. med
   surface=unpaved

Nogen (ikke mig) vil endda argumentere for, at eftersom den også er
adgangsvej til nr. 25, så burde den være

   highway=residential
   surface=unpaved

Efter min mening bør du kun bruge

   highway=track

til deciderede markveje, for eksempel den del af vejen, der fortsætter
forbi nr. 25 og ud til markerne (den del af vejen er ikke tegnet ind endnu).

Men spørgsmålet om, hvad der er track, service, residential osv. er lidt
mudret defineret, og derfor diskuteres det løbende her på listen.
Ovenstående er min egen holdning. Andre kan have andre holdninger, men
de tager fejl, fordi jeg har ret ;-)

- Jørgen