[Talk-dk] markveje, eller indkørsel?

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Tor Feb 9 16:36:23 GMT 2012

Den 09-02-2012 17:02, Joris Kofman skrev:
> Hej Folkens
>
> her er jeg igen med at spørgsmål. Jeg mapper meget i landområder og
> derfor har dette spørgsmål vist sig flere gange.
>
> en markvej, så som
>
> http://osm.rasher.dk/?zoom=18&lat=56.95228&lon=10.2125&layers=B0000FTFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
> <http://osm.rasher.dk/?zoom=18&lat=56.95228&lon=10.2125&layers=B0000FTFFFFFFFFFFFFFFFFFFF>

> tagger jeg som regl som en
>
> highway=track
> name=XXX
>
> da jeg tænker det mest af alt er en markvej, som også bruges til at
> [...]

Efter min mening er de begge to indkørsler (service/driveway)

Det er meget muligt, at de også bliver brugt til at tilgå markerne.
Men der såmænd også hovedveje, hvor man ser en traktor køre ind på en mark.

Hvis nu jeg skal besøge familien i Høstermarkvej nr 23 i min hypotetiske
folkevogn, skal jeg så regne med at skulle parkere oppe ved den "store"
vej og gå hen over marken? Eller kan jeg køre hele vejen til
gårdspladsen i nr 23?

Hvis det er det sidste, så skal den ikke tagges som "track".