[Talk-dk] Sletning af adressenoder

Ole Laursen olau at hardworking.dk
Man Feb 13 12:46:00 GMT 2012

2012/2/11 Jørgen Elgaard Larsen <jel at elgaard.net>:
> I forvejen kigger import-scriptet på de indberettede vejnavns-ændringer
> (http://oisfixes.iola.dk/) for at se, om der skal ændres på vejnavnet.
>
> Man kunne forestille sig en lignende tjeneste for slettede adressepunkter.

Jeg kunne godt udvide databasen med fejl i adressepunkter. Det kræver
dog nok at vi skelner mellem planlagte adresser og adresser der ser ud
til at være der ved en fejl. Jeg har tænkt på det før, kender et par
punkter i Rebild Kommune der ser helt forkerte ud.

Jeg ved ikke helt hvordan reglerne er for adresser i det offentlige -
hvornår er en adresse en adresse? Hvis f.eks. den har ligget der i fem
år uden vej eller noget, er det så stadig en adresse eller skal der
være et hus?

Spørgsmålet er også hvordan det passer sammen med hvad vi gør i
OpenStreetMap, men det kunne man selvfølgelig definere sig ud af,
f.eks. kunne man lade være med at importere punkter hvis man vidste de
stadig var virtuelle.

Ole