[Talk-dk] Adresse-dubletter

Peter Brodersen peter at ter.dk
Ons Jan 4 22:35:20 GMT 2012

Hej,

2012/1/4 Jørgen Elgaard Larsen <jel at elgaard.net>:
> I det konkrete tilfælde er adressepunkterne oprettet med få timers mellemrum
> i slutningen af november:
> http://www.openstreetmap.org/browse/node/1520280717/history
> http://www.openstreetmap.org/browse/node/1520199040/history
> http://www.openstreetmap.org/browse/node/1520635035/history
> http://www.openstreetmap.org/browse/node/1520635035/history
> http://www.openstreetmap.org/browse/node/1520618804/history
>

> Jeg går ud fra, at der er Peters import-script, der er ået galt. Men hvorfor
> sker det lige med nogle få, udvalgte adresser?

Godt spørgsmål. Scriptet gemmer ellers seneste opdatering for en given
vej, og nægter at opdatere en vej, som allerede er opdateret inden for
det seneste døgn (idet den også bruger en lokal database for hvilke
adresser, der eksisterer på vejen). Måske den lokale database kom mere
end et døgn bagud på det pågældende tidspunkt.

Vi ved, hvor meget aktuel forsinkelse, den lokale database har i
forhold til live-databasen (hvilket også kan ses på
http://osm.rasher.dk/lag.php ), så måske jeg bør bruge det tal i
stedet for bare "et døgn".

> Det er ikke så slemt at rydde op i, men kan vi sikre os mod, at det sker
> igen?

Det er klart noget, der bør ryddes op i, når nu vi pusher
opdaterings-systemet til kommunerne. Jeg overvejer at lave lokale
databaseopslag for at finde dublet-punkterne i hele landet og så få
slettet løs. Udtrækket af OSM-id's kan jeg snildt lave, men jeg
overvejer lige, om det derfra er noget, jeg kan få JOSM til at hjælpe
med, eller om jeg bare selv skal lave et slette-script.

- Peter Brodersen