[Talk-dk] Adresse-dubletter

Peter Brodersen peter at ter.dk
Tor Jan 5 01:15:07 GMT 2012

Hej,

2012/1/4 Peter Brodersen <peter at ter.dk>:

> Det er klart noget, der bør ryddes op i, når nu vi pusher
> opdaterings-systemet til kommunerne. Jeg overvejer at lave lokale
> databaseopslag for at finde dublet-punkterne i hele landet og så få
> slettet løs. Udtrækket af OSM-id's kan jeg snildt lave, men jeg
> overvejer lige, om det derfra er noget, jeg kan få JOSM til at hjælpe
> med, eller om jeg bare selv skal lave et slette-script.

Så skulle der være ryddet op. Kigger man på dine links, kan man nu se,
at kun ét af dem eksisterer længere.

Jeg lavede et udtræk, men JOSM's validator kunne ikke selv fjerne
dublet-punkter. Så lavede jeg et nyt udtræk, hvor jeg undlod at
medtage det laveste OSM-id. Det førte til ca. 1.200 dublet-punkter,
som alle blev slettet - med to undtagelser, hvor folk havde tilføjet
yderligere tags til dem. De blev ikke slettet, men i stedet strippet
for adresse-data, så de kunne bevare deres øvrige tags.

Changeset: #10296981

Der er vist en 10-20 styk tilbage (under kms:- og ikke osak:-præfiks)
- dem vil jeg lige prøve at lave et opslag efter.

- Peter Brodersen