[Talk-dk] Artikel i Comon - Derfor dropper DMI Google Maps

Ole Laursen olau at hardworking.dk
Tor Jan 5 13:05:24 GMT 2012

5. jan. 2012 10.16 skrev Soren Johannessen <soren.johannessen at gmail.com>:
> Samme historie er nu vandret over på ComputerWorld
> http://www.computerworld.dk/art/205490/dmi-skrotter-google-maps-efter-nye-krav-fra-google
>
> Længe siden at OSM er blevet omtalt i lidt større danske medier to dage i
> træk

Det er også en lidt større ting - jeg tror faktisk der sidder en del
virksomheder rundt omkring som har gjort brug af Googles gratis kort
til forskellige ting fordi det var så nemt, og nu skal til at
genoverveje hvad de gør.

Er der nogen her på listen der har erfaring med opsætning af en lokal
tileserver over f.eks. Danmark og installering af noget
ruteplanlægningssoftware? Jeg har indtryk af at der stadig er et
stykke vej til at OSM er lige så nemt at gå til som Googles API'er,
men jeg har ikke fået eksperimenteret med det endnu.

Ole