[Talk-dk] Artikel i Comon - Derfor dropper DMI Google Maps

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Tor Jan 5 20:49:58 GMT 2012

On 05/01/2012, at 14.05, Ole Laursen wrote:

> Er der nogen her på listen der har erfaring med opsætning af en lokal
> tileserver over f.eks. Danmark og installering af noget
> ruteplanlægningssoftware? Jeg har indtryk af at der stadig er et
> stykke vej til at OSM er lige så nemt at gå til som Googles API'er,
> men jeg har ikke fået eksperimenteret med det endnu.

Det er en god idé med en dansk tile-server!

Det burde i princippet være muligt, i stedet for en super-kraftig
central server, at lave et round-robin system, som redelegerede en
tile-forespørgsel til en lang række mindre servere. Måske lidt i stil
med et peer-to-peer fil-server system á la Bittorrent. Det ville gøre
det langt billigere, og sikkert også hurtigere, og folk kunne stille
båndbredde til rådighed i det omfang de fandt det rimeligt.
(Produktionen af tiles skulle synchroniseres på en eller anden måde.)

-- mok0