[Talk-dk] DR bruger OSM!

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Tir Jan 24 21:50:01 GMT 2012

On 24-01-2012 22:23, Soren Johannessen wrote:

>     Så har DR Nyheder også skiftet kort leverandør :-)
>
>     http://www.dr.dk/Nyheder/__Indland/2012/01/24/160635.htm
>     <http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/01/24/160635.htm>
>

> Det er selvfølgelig et meget fint træk af DR.Nu skal DR passe på de ikke
> trækker for mange tiles fra OSM (Mapnik) og dermed bliver blokkeret. Men
> der er så muligheden for at vælge MapQuest Open kort (er ingen
> begrænsninger pt på) via "Embed funktion" i stedet for.

Det er nu nok i virkeligheden begrænset hvor mange tiles de trækker - de
fleste brugere vil jo ikke flytte/zoome kortet (i modsætning til fx
webapps hvor kortet er det centrale).

Under alle omstændigheder strikker jeg lige en mail sammen til dr.dk
webmaster og gør dem opmærksom på det.

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk