[Talk-dk] Adgangsveje til koteletgrunde

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Ons Jan 25 09:02:32 GMT 2012

On 24/01/2012, at 23.28, Jonas Häggqvist wrote:

> En indkørsel vil jeg mappe med som
>
> highway=service
> service=driveway
> access=private

Jeg opfatter nu access=private som meget restriktiv, og ikke normalt
relevant for danske forhold, med mindre der er et skilt med "Al
uvedkommende færdsel forbudt". Måske snarere:

access=permissive

eller måske

access=destination

Prøv at kigge på Wikiens side om access [1]

Men selvfølgelig skal alle adgangsveje og andre detaljer i landskabet
mappes hvis man kan slippe afsted med det! (heldigvis risikerer man i
Danmark ikke et skud hagl hvis man bevæger sig ind på privat
grund :-)) (Jeg så engang i USA et håndmalet skilt, det var langt ude
på landet: "Trespassers will be shot, survivors will be prosecuted" :-))

> Leder vejen op til flere grunde vil jeg mene det ofte bare kan
> tagges som highway=residential - selvfølgelig afhængig af hvordan
> det ser ud i det enkelte tilfælde.

+1

-- mok0

[1] <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:access>