[Talk-dk] Hvordan bruger man OSM-kort som baggrund for en vandrerute?

Sonny Andersen sba at bukhmark.dk
Tor Jan 26 10:02:12 GMT 2012

Hej,-

Jeg kan se, at der begynder at komme mange gode eksempler på anvendelse af
OSM-kort. Som fung. webredaktør for Dansk Vandrelaugs nye hjemmesider, vil
jeg også gerne være med.

Som måske bekendt er Dansk Vandrelaug med til at holde øje med de danske
strækninger af de europæiske fjernvandreveje, og det betyder bl.a. at vi
adviserer og rådgiver kommuner ved problemer med afmærkninger og omlægninger
lige som vi beskriver det korrekte forløb. Det kan læse man mere om på disse
sider:  <http://www.dvl.dk/2212> http://www.dvl.dk/2212

Her har jeg brugt Google Map, men jeg ville hellere bruge OSM. Jeg har
naturligvis alle fjernvandrevejene som GPX-tracks, og jeg har også lagt dem
ind på OSM som ruter her i efteråret, som bl.a. kan ses på lonvia-kortet.
Men bortset fra at lave en screendump, som jeg fx har brugt for at
illustrere en omlægning ved Roskilde, så ved jeg ikke hvordan.

Er der nogen der har en god opskrift ?

/sba-dk