[Talk-dk] Night of the living maps - i Denmark?

Soren Johannessen soren.johannessen at gmail.com
Man Jan 30 19:37:28 GMT 2012

2012/1/30 leif <leiflodahl at gmail.com>

>  Hej,
> Hvad siger i andre til ideen om at lave en lille skærmfilm (et dump hver
> halve time bør være nok).

Det er også muligt via API at trække

> Kan vi mødes kl 17, så starter vi med lidt intro og en gang junk-food.

Kl 17:00 er okay med mig ...

> Vi har en fladskærm på væggen og en tilhørende PC. Den kan trække Potlach2.
>
> Enig i at vi holder os til Potlach2, men måske også noget om de andre
> onlineværktøjer, f.eks. MapCompare og hvordan man bruger overlays fra
> http://osm.rasher.dk.

Advarsel her - helst ikke proppe for meget ind for nybegyndere første dag,
der kommer information overload for dem, hvis man prøver på at lære dem
POIs, veje, polygoner (for ikke at snakke killer emnet multipolygoner),
releationer og så forskellige værktøjer på samme dag i dybden. Bedre kun at
tage nogle simple ting (geografiske objekter) så de bliver fortrolige med
hvordan værktøjet virker og får produceret lidt selv, de kan se online
næsten med det samme. Og senere kan de selv gå på opdagelse hjemme  - hvis
altså emnet og samt kortlægning fanger dem.

/Søren Johannessen