[Talk-dk] Night of the living maps - i Denmark?

leif leiflodahl at gmail.com
Man Jan 30 19:10:55 GMT 2012

Hej,
Hvad siger i andre til ideen om at lave en lille skærmfilm (et dump hver
halve time bør være nok).

Kan vi mødes kl 17, så starter vi med lidt intro og en gang junk-food.

Flere kommentarer inline....

On 30-01-2012 19:56, Soren Johannessen wrote:

>     Hej alle,
>     Vi kan evt. arrangere et lille begynderkursus for interesserede på
>     tirsdag. Jeg kunne godt tænke mig at få "de rigtige" vaner på et
>     tidspunkt ;-) Hvem kan undervise? PS: Jeg betragter mig selv som
>     nybegynder.
>

> Har I en undervisnings PC (eneste krav er flash installeret og så
> helst Firefox eller Chrome) og så en projector til - kan jeg godt tage
> det basale til Potlatch 2 editor. JOSM editor er alt for omfattende
> for helt nye og så første dag.
Vi har en fladskærm på væggen og en tilhørende PC. Den kan trække Potlach2.

Enig i at vi holder os til Potlach2, men måske også noget om de andre
onlineværktøjer, f.eks. MapCompare og hvordan man bruger overlays fra
http://osm.rasher.dk.

> Vedr. dem som vil have undervisning - så plejer man inden kursus start
> (mapping party) at give dem opgaven at oprette en OSM konto - samt
> læse en lille smule om OSM (tager ikke mere end 1 time i forberedelse)
> - Det sparer tid at man så ikke skal til at oprette OSM konto osv. Men
> kan springe lige ud i det. Og så er det fordel at der er andre erfarne
> OSMer som kan gå rundt og hjælpe folk med at blive fortrolige med.

God idè.

> Leif laver du evt. et online tilmeldingsregneark? - hvor folk skal
> angive om de er nye eller erfarne, navn osv. og så at folk skal tage
> deres bærbare med (Hvis ikke Magenta evt. kan stille et par computer
> til rådighed)

Jeg prøver at skrue noget sammen i aften.

Udgangspunktet må være "bring your own device", men jeg tror godt jeg
kan skrabe et par ekstra pc'ere sammen.

/Leif