[Talk-dk] Er Dansk Cykel, Forbunds Southern Jutland cycle route map en OK kilde for data til OSM ?

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Søn Jun 3 17:54:25 BST 2012

Carsten Nielsen skrev:

> Jeg er desværre ikke istamd til at reverte sletningen af den
> oprindelige relation, og jeg ved at ham der har slettet den vil være
> ked af at få revertet hele change settet. Jeg kan heller ikke se den
> slettede relation da vis historik for den timerud hver gang.
>
> Kan i give en instruktion i at undelete en relation ?

Man kan kun reverte hele changesets automatisk, ikke de enkelte
komponenter der indgår i changeset'et. Jeg mener der er kommet en
plugin til JOSM der kan bruges til at revert'e med, ellers skal man
bruge et script fra OSM, som dog kun kan anbefales de teknisk
velbevandrede. Man kan dog altid sende en besked til talk-dk eller på
IRC, og så vil der som regel være nogen der kan hjælpe.

Forløbet illustrerer det ønskværdige i at lave små, begrænsede
changesets, og ikke ét stort som rummer en hel aftens arbejde.

Hvis du kan finde den gamle relation, så består den af 2 dele:  nogle
tags og en liste af ID'er. Ud fra disse kan man relativt let genskabe
en ny udgave af den gamle relation, såfremt de ways relationen består
af ikke i mellemtiden er blevet slettet eller delt, men dette problem
har man jo  også når man revert'er et helt changeset.

Mvh,
mok0