[Talk-dk] NV Fyn oversået med skov

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Lør Mar 10 05:26:03 GMT 2012

On 09-03-2012 11:46, Esbern Snare wrote:
> Problemet med skov er at der ikke er nogen skov der hvor den er
> indtegnet, f.eks. er et område med juletræsdyrning blevet til skov
> f.eks. http://www.openstreetmap.org/?lat=55.50919&lon=9.94518&zoom=17&layers=M
> og et område midt i et gartneri er blevet et skov og en æble/pære
> plantage er også blevet skov
> http://www.openstreetmap.org/?lat=55.50096&lon=9.95307&zoom=16&layers=M

Hvad vil du tagge et område med juletræsdyrkning som? Så vidt jeg kan se i
wikien er landuse=forest helt på sin plads. Evt. med wood=coniferous +
produce=trees også.

Den anden skulle rigtigt nok have været landuse=orchard, men det er jo
ikke helt ved siden af at tagge som forest. Det er trods alt et område med
træer. Skulle vi ikke holde fast i at vi arbejder med gradvise
forbedringer. At et område ikke har fået det helt optimale tagging fra
start kan vi jo heldigvis hurtigt rette op på.

> der er mange andre steder hvor det også er noget bæ, prøv selv at
> kigge i området.

Det synes jeg er lige i overkanten at kalde det.

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk