[Talk-dk] Sammenligning med offentlig vejmidter

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Lør Mar 10 05:36:53 GMT 2012

Jeg har foretaget en sammenligning af vores vejdata med de vejmidte data
vi har fra hhv. Kolding, Stevns og Frederikshavn kommune.

Fremgangsmåden jeg har benyttet mig af er udviklet af af Muki Haklay fra
UCL[1] som var så venlig at låne mig sine scripts som jeg fik tilpasset
til Danske forhold.

Indtil videre er resultatet udelukkende et kort-lag på osm.rasher.dk[2]
samt en håndfuld statiske kort[3]. Farverne på kortet angiver forskellen i
længden af vejene i hhv. offentlig data og OSM. Rød betyder at det
offentlig data har flere meter vej, og modsat betyder blå at OSM har flest
m vej i den pågældende 250x250 m kvadrat.

Det er selvfølgelig ikke et endegyldigt facit på hvis data der er bedst,
og der kan selvfølgelig også godt være enkelte unøjagtigheder i
sammenligningen.

[1]
<http://povesham.wordpress.com/2010/01/18/openstreetmap-and-meridian-2-%e2%80%93-releasing-the-outputs/>
[2]