[Talk-dk] Blinde veje

Jens Hyllegaard Jens at linushvj.dk
Søn Mar 18 22:17:33 GMT 2012

Hej.

Jeg er ny på denne liste, men har dog mappet en del i mit lokalområde.
(Nyborg)

Nu faldt jeg lige over, at en vej som jeg ændrede sidste efterår til at ende
blindt, var blevet sat sammen med den tilstødende vej igen.

Årsagen til dette skal jeg ikke kunne udtale mig om, men nu har jeg så skilt
vejene igen. (Og ja, vejen er inden for de sidste par år lavet til en blind
vej)

I den forbindelse faldt jeg over tagget noexit=yes, som skulle kunne bruges
til at indikere blinde veje.

Dog findes den åbenbart ikke i den alternative version med at der er
sti-forbindelse tilgængelige?

Nå, men mit spørgsmål er egentligt blot om man bør bruge noexit tagget eller
ej? Og bør det bruges på sidste node i vejen,

eller på selve vejen, evt fra det punkt hvor den reelt set bliver blind.

Til oplysning kan jeg fortælle at jeg også deltager i oversættelse af JOSM
værktøjet og websiden. Så hvis der er nogen kommentarer til dem, eller hvis
du skulle have lyst til at hjælpe med oversættelserne, så sig endelig til.

Mvh

Jens Hyllegaard