[Talk-dk] Blinde veje

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Søn Mar 18 22:40:09 GMT 2012

On 18-03-2012 23:17, Jens Hyllegaard wrote:
> Hej.
>
> Jeg er ny på denne liste, men har dog mappet en del i mit lokalområde.
> (Nyborg)
>
> Nu faldt jeg lige over, at en vej som jeg ændrede sidste efterår til at
> ende blindt, var blevet sat sammen med den tilstødende vej igen.
>
> Årsagen til dette skal jeg ikke kunne udtale mig om, men nu har jeg så
> skilt vejene igen. (Og ja, vejen er inden for de sidste par år lavet til
> en blind vej)

Det kan skyldes at vejen bliver vist på værktøjer som Keepright som
værende "tæt på men ikke forbundet", og når så folk tjekker i forhold til
Fugro kan det se ud som om det er en fejl i den oprindelige mapning.

> I den forbindelse faldt jeg over tagget noexit=yes, som skulle kunne
> bruges til at indikere blinde veje.

Det kan være brugbart netop i dette tilfælde hvor der er en vej tæt på,
men ellers ville jeg ikke bruge det. Alternativt bare en note=Road is
unconnected here.

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk