[Talk-dk] erfaringer med tile servere?

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Tir Mar 20 12:49:06 GMT 2012

On 20-03-2012 13:38, Emil Tin wrote:

> det ville nok som minimum være region hovedstaden. (dvs rund regnet
> halvdelen af sjælland)
>
> jeg forestiller mig at vi ville have alle tiles liggende på disk, frem
> for at genere dem om the fly, og så updatere dem løbende. det er sådan
> jeg forestiller mig de almindelige osm tiles fungerer... eller?

mod_tile fungerer sådan at den først ser om der er brugbare tiles på
disken, ellers genererer den dem og gemmer på disken. Resultatet er at man
ikke skal til at pre-generere en masse, og derved ikke bruger unødig
diskplads på en masse tiles som ingen alligevel kigger på.

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk