[Talk-dk] erfaringer med tile servere?

Jais Pedersen jais at pedersens.net
Tir Mar 20 13:15:40 GMT 2012

Hej Morten

Simon Poole skrev på dev listen [1] at det var en god ide at køre vacuum
mindst en gang om ugen pga. den måde osm2pgsql opdaterer på. Jeg mener at
auto vacuum er slået som default i 9.1, det kan være en af årsagerne til at
det nu går hurtigere og det passer også meget godt med at det går bedre
lige efter re-import. Jeg ved ikke om du så risikerer at den kører vacuum
for ofte (f.eks. samtidigt med import) - måske kan du få bedre performance
ved slå auto vacuum fra og så f.eks. kun køre den en gang i døgnet.

[1] http://lists.openstreetmap.org/pipermail/dev/2012-March/024595.html

/Jais