[Talk-dk] Licensomskiftning starter 27 marts

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Fre Mar 23 18:52:23 GMT 2012

On 23-03-2012 19:14, Ivar Madsen wrote:

> Jeg forstår ikke at man ikke indser at det er en fejl, at lave den
> licensomskiftning, OSM bliver jo totalt ubruligt efter skiftet.

Der er ikke noget alternativ, så at snakke om at det er en fejl er i sig
selv fjollet.

> Her til lands er det ikke så slemt, men prøv at kik på resten af Europa,
> OSM vil blive totalt ubruligt.

Nu synes jeg ikke vi skal male fanden på væggen. Kigger du på
http://odbl.poole.ch/ kan du se hvor mange objekter vil blive slettet.
Samlet set for hele verden er det ca. 2%. I Europa lidt mindre. Det er
langt fra "Totalt ubrugeligt". Der er nogle få lande der er forholdsvist
hårdt ramt - og der må det lokale OSM community så smøge ærmerne op, men i
langt de fleste drejer det sig om få procent.

> Google har tænkt sig godt om, da de indførte betaling for brug af
> maps.google.com de har indset at mange vil flygte til OSM, og når de så
> har brugt mange krafter på at skifte, så opdager de at OSM pluskelig fra
> den ene dag til den næste bliver ubruligt, og div. sites bruger vil klage
> over mangel på fornuftigt kort, og der vil så bliver skiftet tilbage til
> Google's map.Betaling eller ej,,,

Hvad Google gør må Google selv om. OpenStretMaps er ikke i konkurrence med
Google.

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk