[Talk-dk] Licensomskiftning starter 27 marts

Ole Laursen olau at hardworking.dk
Fre Mar 23 18:58:29 GMT 2012

2012/3/23 Jonas Häggqvist <rasher at rasher.dk>:

> Der er ikke noget alternativ, så at snakke om at det er en fejl er i sig
> selv fjollet.

Hvis man titter på den engelske liste, så har emnet været bragt op
mange gange, og jeg tror efterhånden konsensus er at man får sparket
hvis man bringer det op igen. Det er trods alt bedre at lave noget
dobbeltarbejde end at alle skælder ud på hinanden. Det er dejligt at
få sagen lukket så vi ikke har det hængende over hovedet mere.

> Nu synes jeg ikke vi skal male fanden på væggen. Kigger du på
> http://odbl.poole.ch/ kan du se hvor mange objekter vil blive slettet.
> Samlet set for hele verden er det ca. 2%. I Europa lidt mindre. Det er langt
> fra "Totalt ubrugeligt". Der er nogle få lande der er forholdsvist hårdt
> ramt - og der må det lokale OSM community så smøge ærmerne op, men i langt
> de fleste drejer det sig om få procent.

Der er også den forskel nu at der er mange flere OSM-brugere. Så det
tager nok ikke så lang tid at komme op på samme niveau igen.

Jeg synes det er helt utroligt hvad folk har præsteret i Danmark. Det
er sgu flot! :)

Ole