[Talk-dk] renderings fejl?

Lars Thegler lars at thegler.dk
Ons Mar 28 12:25:52 BST 2012

2012/3/28 Joris Kofman <joriskofman at gmail.com>:
> Jeg har
> således tagget jeg ved ikke hvor mange indkørsler med vejnavn for at
> adresserne ikke længere skulle figurere i missing streets databasen.

Du lægger tags i databasen, for at et bestemt kvalitetssikringsværktøj
ikke skal rapportere noget som en fejl. Det lyder omvendt, og forkert.
Det er 'tagging for the renderer' [1].

I dette tilfælde er det meget mere rigtigt hvis det var
kvalitetssikringsværktøjet, der tog højde for den slags situationer,
hvor der faktisk er 1,5km markvej ned til en vej med det samme vejnavn
som adressen.

For at komme lidt tættere på: Min indkørsel hedder ikke det samme som
vejen for enden. Der er ingen skilte der siger det, og der er ingen
blandt lokalbefolkningen der kalder den det. Så at lægge en name=mumle
på min indkørsel er forkert.

/Lars

[1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tagging_for_the_renderer