[Talk-dk] Træer

Hans Gregers Petersen gregerspetersen at gmail.com
Man Nov 5 14:20:41 GMT 2012

5. nov. 2012 15.08 skrev Uffe Kousgaard <uffe at routeware.dk>:
> Det er også et naturligt krav, at de er signifikante:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Vegetation

Det er måske i virkeligheden her, vi har forskellige holdninger.
Min holdning til signifikant er anderledes end din, AE35s (Sørens), og Jørgens.

> Ellers ender man i denne situation, hvor stort set alle træer i bymæssig
> bebyggelse skal markeres og det er der vel ingen der har tænkt sig eller vil
> holde opdateret?

Jeg fristes til at sige, at dette er det samme for hvilken som helst
type af data i OSM.
Jeg har mappet en del, der er interessant for folk på cykel i den
gamle Sindal Kommune - men hvem ved om en shelterplads jeg har tegnet
ind nogensinde vil blive fjernet fra kortet, hvis Hjørring Kommune
nedlægger den igen...

> TK1 / TK2 / TK3 er en ganske anden standard end OSM.

Helt enig, det var en forklaring på hvorledes man i den tekniske
kortlægning (og følgelig jeg) "normalt" tolker
enkeltstående/alenestående træer i kortsammenhæng.

Mvh

Gregers