[Talk-dk] Træer

Jørgen Elgaard Larsen jel at elgaard.net
Man Nov 5 14:04:30 GMT 2012

Uffe Kousgaard skrev:
> Prøv at læse beskrivelsen af "tree":
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:natural%3Dtree
>
> Der er kun få af de mappede træer, der er signifikante eller alene.

Jeg har læst siden. Der står:

  "A single tree, often lone or significant."

Som jeg tolker det, angiver ordet "often", at de mappede træer ikke
_behøver_ være alene eller signifikante.

Tværtimod står der længere nede, under overskriften "Subtag denotation
to indicate the significance":

  "It can be helpful to further describe the context and significance
   of a tree. It can be used for some maps to enhance landmarks and to
   tone down or skip unremarkable trees."

Med andre ord forventes det, at nogle af de mappede træer vil være
ikke-signifikante.

  "denotation=avenue 		Trees aligned along a road

                                Some mappers find it sufficient to mark
                                the way with tree_lined=yes instead
                                of mapping individual trees, but this
                                approach is somehow limited because it
                                doesn't allow for further details on
                                single trees.

   denotation=urban 		"Urban trees"

                                Trees found within settlements, e.g. in
                                parks or spread through residential
                                areas. For large or dense groups of
                                trees it may be better to just map the
                                surrounding polygon with landuse=forest
                                "

Dette antyder kraftigt, at man sagtens kan mappe enkelte træer i såvel
alléer som i parker og haver.

Igen, jeg ville personligt ikke gide det, men jeg mener det er helt i
tråd med retningslinierne at gøre det.

Det eneste, man måske kan klandre AE35 for, er at han ikke har sat
denotation=urban på :-)

- Jørgen