[Talk-dk] Nogen hurtige? DR vil gerne snakke med mappere fra Nordjylland på fredag

Peter Brodersen peter at ter.dk
Ons Nov 21 15:03:24 GMT 2012

Hej,

On 21 November 2012 10:52, Ole Laursen <olau at hardworking.dk> wrote:
> Ja, skidegodt Peter!
>
> Jeg har lidt dårlig samvittighed over jeg ikke meldte mig - ikke lige
> overskud lige for tiden. Og jeg har stadig ikke fået kigget på at få
> forkerte punkter ind i databasen. :(

Det behøver du ikke at have. Vi skulle helst rode med OpenStreetMap,
når vi har overskud og lyst, i stedet for at det bliver til en pligt.

Interviewet bestod i øvrigt i, at vi kørte en tur til Hjørring, mødtes
med en gut fra kommunen (som også selv gik op i korrekt sprogbrug :-)
) og så fandt en vej, hvor vejskiltet var "gammelt". Mere præcis det
her:
http://osm.rasher.dk/?zoom=17&lat=57.45023&lon=9.99418&layers=B00000TFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFT

Kommunen havde registreret "Ths Smeds Vej". Skiltet sagde "Ths. Smeds
Vej". Og så snakkede vi lidt om det - mest fokuseret på vejskiltet og
vigtigheden i at have korrekte og ensordnede oplysninger.

Og så kørte vi tilbage til Aalborg. Selve interviewet og snakken tog
nok omkring 5 minutter i alt, så det var lidt af en tur for det
radioindslag :-) De overvejer også at lave noget tv-ting på det. Men
mere om det senere.

Indslaget skulle blive sendt i morgen. Jeg smider mere info, når jeg
ved hvor og hvornår (eller evt. et link, hvis det ryger online).

- Peter