[Talk-dk] Flyvestation Værløse

Lilla 22 geolilla22 at gmail.com
Ons Nov 28 20:20:02 GMT 2012

Hej alle sammen,

Jeg er ny her på listen og har tilmeldt mig fordi jeg har nogle spg.

Lidt om mig: Jeg har brugt OSM på min GPS i snart et år og har
indtegnet stier, som manglede i ca. ½ år. Jeg er geocacher (brugernavn
Lilla22).

I søndags åbnede en stor del af den nedlagte flyvestation Værløse for
offentligheden.  Et pragtfuldt nyt naturområde!

Her er brug for nogle ændringer og tilføjelser til OSM. Jeg har
indtegnet de nye låger og nogle af søerne.

1. Hvad skal der gøres ved landingsbanen og tilhørende asfalterede
arealer? Ville det være en god idé at tegne den en gang til som vej?
Som nuværende tegnes de på GPS’en som hvid på lysegrå baggrund, dvs
næsten umulige at se. (Både med og uden Mapnik TYP). Eller ville det
være mere rigtigt simpelthen at ændre attributterne fra landingsbane
til vej?

2. Hvad med de områder, som stadig er lukket for offentligheden?
Hvordan skal de markeres?

3. Hvornår skal noget tegnes som en sti? Det er rimelig uklart ud fra
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Path_controversy
“Something, where walking is allowed and possible for someone.”
Jeg tænker særligt på “stierne” i vestenden som bedst kan beskrives
som en strækning af sumpet mudder, som holdes græsfrit af kreaturhove.
(Gummistøvler kræves!) Personligt hælder jeg mest til, at man skal
kunne færdes med alm sko eller vandrestøvler før noget er en sti.

Send gerne kommentarer på de ændringer, jeg har lavet ved
flyvestationen, særligt hvis jeg har gjort noget galt.

mvh
Lilla22