[Talk-dk] Flyvestation Værløse

Ole Laursen olau at hardworking.dk
Tor Nov 29 10:13:31 GMT 2012

28. nov. 2012 21.20 skrev Lilla 22 <geolilla22 at gmail.com>:
> 1. Hvad skal der gøres ved landingsbanen og tilhørende asfalterede
> arealer? Ville det være en god idé at tegne den en gang til som vej?
> Som nuværende tegnes de på GPS’en som hvid på lysegrå baggrund, dvs
> næsten umulige at se. (Både med og uden Mapnik TYP). Eller ville det
> være mere rigtigt simpelthen at ændre attributterne fra landingsbane
> til vej?

Har aldrig tagget noget som dette, men hvis det ikke er landingsbane
mere, er det vel at betragte som en stor asfalteret plads som kan
tagges med area=yes ligesom man tagger pladser/torve osv. inde i en
by?

> 2. Hvad med de områder, som stadig er lukket for offentligheden?
> Hvordan skal de markeres?

Lidt svært at finde noget - hvis det stadig er militært område så måske

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:landuse%3Dmilitary

> 3. Hvornår skal noget tegnes som en sti? Det er rimelig uklart ud fra
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Path_controversy
> “Something, where walking is allowed and possible for someone.”
> Jeg tænker særligt på “stierne” i vestenden som bedst kan beskrives
> som en strækning af sumpet mudder, som holdes græsfrit af kreaturhove.
> (Gummistøvler kræves!) Personligt hælder jeg mest til, at man skal
> kunne færdes med alm sko eller vandrestøvler før noget er en sti.

Det du tænker på er hvornår det er en sti og hvornår det bare er et mudderhul?

Hvis der er et nogenlunde tydeligt spor, så vil jeg mene det er en sti
uanset hvor mudret den er, der er jo nogle muligheder for at tagge
fremkommeligheden:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway=path

Ole